3/ Kuidas broneerida reisi?


Kas sul on sihtkoht välja valitud?
Kas oled oma reisisoovis 100% kindel?
Kas sul on reisikaaslane olemas või reisid üksinda?
Kas sul on reisi jaoks piisavalt raha?
Kas sul on kõik vajalikud dokumendid olemas?
Kas sul on tekkinud mingeid lisaküsimusi?

Vastasid mõttes kõikidele nendele küsimustele agara noogutamisega? Siis jätkame.

Järgnevalt on mitmeid võimalusi, kuidas oma reisi broneerida (mainisin kindlasti neid ka eelmises/eelmistes postitustes).
1) Reisibüroode/reisikorraldajate kodulehekülgedel on nupuke "esita päring" või mingi meiliaadress, kuhu võite julgelt oma mured ja rõõmud teele panna.
2) Osadel on olemas ka online broneerimissüsteem ning saate endale reisi broneerida ise.
3) Võite helistada - üldiselt ei soovita, räägin sellest allpool
4) Kui aga surfate viimase hetke pakkumisi näiteks lastminute.ee-s, saate ka seal esitada päringu otse selle lehe kaudu.
Vastu saadetakse sulle aga pakkumine selleks kindlaks kuupäevaks ja sellele hotellile, mis parasjagu lastminute.ee pakkumises oli. Kui soovid pakkumisi mitmele hotellile ja isegi mitmele väljumisele, siis ära võta kõiki lastminute.ee pakkumisi erinevateks kuupäevaks ja ära küsi sealtkaudu pakkumist - saada meil! Vastasel juhul ummistad sa postkasti 10 erineva kirjaga ja sa ei pruugi saada vastust nii ruttu kui sooviks.

Muidugi on võimalik panna endale reis kokku ise - neid võimalusi aga ma praegu siin ei analüüsi. Seiklushimulised isebroneerijad vaevalt siia blogisse üldse satuvad.

Ma lühidalt kirjutan ka siia, miks ei ole helistamine hea mõte.

Klient kindlasti soovib head ning arvab, et helistades liigub info kiiremini ja on vahetum - teoorias peaks ju lihtsam olema kui tuima meili saatmine?

Vale.

Kui reisibüroos on näiteks kaks töötajat kohapeal ning ühele helistab klient, kes soovib telefoniteel pakkumist/broneerida/hotellide infot ja niisama nõustamist - on see üks töötaja 100% "halvatud". Ta üritab ühe käega hoida telefoni ja teise käega otsida infot, mida sa soovid. Teisel töötajal võib olla aga koha peal ka klient ja kui peaks keegi veel uksest sisse astuma/helistama, ei ole kedagi, kes temaga tegeleks. Mis te arvate, kas uksest sisse astunud klient mõtleb endamisi: "Oi, kui töökad inimesed!" või "Raisk, on alles ebaviisakad inimesed..nende kaudu ma küll reisi võtta ei tahaks.." Aga tegelikult te ei tea, et telefonitoru otsas on keegi, kes soovib, et talle hotellide kirjeldusi ette loetaks.. Lisaks sellele, et ühes käes on telefonitoru, peab teise käega tõenäoliselt kirja panema kliendi erisoove ja infot võite kasvõi ninaga otsida..Kellelgi pole üle kahe käe! (või vähemalt ei tohiks olla..). Loodan, et oli arusaadav, mida ma mõtlesin.



Kui sa aga tunned, et on ikka tõsine vajadus oma soove väljendada just telefoniteel, siis on siin mõned näpunäited ka selleks:

1) Mõtle läbi, mida sa küsida tahad. Palun ära kavatse "lihtsalt rääkida ja küsida" - ole konkreetne.
Sellised kliendid, kes tahavad telefoniteel infot "kõikide pakkumiste kohta vahemikus juuni-august, kuhu iganes ja millal iganes" ei ole kellegi lemmikkliendid.
Seda pelgalt seetõttu, et need pakkumised, mis on ise kokku pandud (lend ja majutus eraldi), tuleks üle kontrollida - kas seda hotelli on, kas lennuhind on sama jne..Kõlab uskumatult, aga reisikorraldajatel ei ole hiiglaslikku andmebaasi, kus on kõik pakkumised olemas.
USKUMATUU! Mina arvasin samuti, et lööd sisse kuupäeva ja sihtkoha ja hinnaskaala ja hüppavad müstilised pakkumised ekraanile - imagine my surprise kui sain teada, et see EI OLE NII!
2) Ära palun ütle telefonis: "Vabandust, pean minema last lasteaiast ära tooma/kartuleid kurnama/meest masseerima, helistage mulle palun hiljem tagasi!" Ei. Tõenäoliselt ei helista sulle keegi tagasi, sest sa lihtsalt lähed meelest ära. Mitte meelega ja mitte paha pärast aga ausalt... Telefoniteel ei jää sinust mingit infot maha, mis teeks sind kuidagi meeldejäävaks.

Minu isiklik arvamus on, et telefon võiks olla vaid hädajuhtumiteks.

Olgu, oleme veidike analüüsinud telefonisuhtlust, lahkame veidi lähemalt nüüd seda, milline võiks olla efektiivne kirjavahetus.

Esmased  näpunäited:

* Ära unusta elementaarset viisakust!
Ma ei tea, kui palju hüüumärke oleks siia vaja panna, et igaüks sellest aru saaks. Mitte ükski reisikonsultant pole hiromant, kes pelgalt meiliaadressi põhjal oskab öelda sinu kohta kõike.
* Informatiivsus.
Kõik info, mis sul juba on olemas, pane kirja. Kõik info, mida soovid teada, vormista küsimuseks.
Pane kirja, kes oled sina, kuhu soovid reisida. Kas soovitakse minna mitmekesi (paketi hind kahele ühes toas on teine kui ühele! kahekesi reisida on odavam) - kas ja kui palju on lapsi?
* Pea kirjadega piiri! 
Ürita teha üks kiri võimalikult informatiivne - kui saadad ühes sekundis kümme kirja, vaadatakse, et sa oled veidike..khm..pealetükkiv? See ei tee sind kuidagi tähtsamaks ja ei tõsta sind teistest klientidest ettepoole!

Näidis:

Tere!

Soovin sõita perega augusti keskel puhkusele soojale maale. Nägin, et teie kodulehel on head pakkumised Hispaaniasse ja Bulgaariasse. Kas saaksite saata pakkumise vahemikuks 14.08-21.08 (võib kõikuda +/- 2 päeva). Meid on kaks täiskasvanut ja kaks last (3 ja 8 aastased). Toitlustuse poolest sobiks meile hommiku- ja õhtusöökidega variant. Kui keskus ja söögikohad on ligidal, sobib ka ainult hommikusöökidega pakkumine. Rand võiks olla ligidal. Eelarve on 500 € inimese kohta.

Pakkumist ootama jäädes, Mari
563893974 

Olgu. Sellise kirja kirjutaja oleks tegelikult iga reisikorraldaja ja -konsultandi unelm! Aga olgem ausad, selliseid inimesi on vähe - sest normaalse kirja kirjutamine ju võtab tüki küljest ära!

Enamus kirju on sellised:

sooviks minna türki või bulgaariasse . ajavahemik pole oluline peaasi et odav on. kõik hinnas võiks olla ja millal lend läheb?

Ilma igasuguse pöördumiseta. Mitu reisijat? Mis su nimi on? Ajavahemik pole oluline? Odav on suhteline mõiste! Kõik hinnas - sealhulgas ka eesti keele tunnid? Appi. Miks?

Ma võiksin tuua siia ROHKELT (liiiiiga palju) näiteid, kuidas ei tohiks kirja vormistada.. Häid näiteid on kahjuks äärmiselt vähe...

Mida konkreetsema kirja oled kirjutanud, seda konkreetsema vastuse saad ja seda vähem aega kulub sinu päringust broneeringuni. Mul on näiteid, kus on vaja kümneid ja kümneid kirju ja klient ikka ei tea, mida soovib. On ka vastupidiseid näiteid - kolm kirja ja kliendil piletid käes.

Tõin eespool välja, et ole oma reisisoovis kindel. Seda soovitust mõtlen ma väga tõsiselt. Ükski reisikonsultant ei teeni sellega, et ta sinu küsimustele vastab vaid müügi pealt. Kui sa pärast paari kirja ütled: "Sorry, mõtlesin ümber!" või "Sorry, raha sai otsa!", oled sa kulutanud tegelikult inimeste aega.. Kurb aga tõsi.

OLULINE: Dokumentide koha pealt nii palju, et Türki minnes peab pass kehtima kuus kuud pärast reisilt naasmist ja reisidokumendiks on kindlasti pass!

Loodan, et kellelgi oli sellest postitusest abi!




Comments

  1. Võiks kirjutada ka sellest, miks ma üldse peaks reisibüroo poole pöörduma, kui mul juba kõik läbimõeldud ja selge on oma tulevase reisi kohta (nagu näites toodud kirjas)?

    ReplyDelete
  2. Tere! Teil võib ju kõik selge ja läbimõeldud olla aga kas te teate 100%, kust parimaid hindu saab? Kui teil on kõik selge ja teate, kust otsida, ei käsigi keegi teil reisibüroo poole pöörduda:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui ma kirjutan selle tõttu, et teada teie hinda, siis on üpris tõenäoline, et annan ka teada, et sorry - teie hind pole parim.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. ps: Postitus oli ju sellest, kuidas broneerida reisi, mitte kuidas ise otsida ja pakett kokku panna. Kui ma seda õpetaks teid tegema, jääks ma ju töötuks ;)
    Päikest!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

18/ 28 fakti Hispaania kohta

125/ Lofoodi saarestik Norras – üks kõige ilusamaid paiku maailmas

70/ Mis kohti tasub külastada Varssavis?